Samsung in app purchase сеть недоступна ic100000 9002 com adobe reader

Обновлено: 03.07.2024

1) The purchase completes without any user interaction - no authentication requests, no purchase confirmation dialogs.

Is anyone seeing the same? Can any Apple folks chime in whether this is a known/temporary issue with the sandbox?

Answers

If anyone knows more about this issue please respond.

Following over there, popup was the wrong word, I meant the purchase dialog.

Resetting all content and settings has allowed me to get out of this strange state. Sandbox purchases now work for me as before (with a fresh sandbox user) on the reset device.

I am also facing the same issue here. Since last so many days sandbox environment behaving abnormally. We have submitted binary two times on AppStore with In-App purchases but unfortunately both the times they have rejected with some reason that purchase is going indefinitely when click on buy button. When I download same binary through TestFlight app and tested on our end, It works completely fine. How could this double behaviour of any In-App purchase in sandbox?

Can anyone help me out here?

I have faced that issue too. I am exaplaining here what I was doing and what I did to resolve this
Actually I was validating receipts with the app store according to the apple documentation

I have faced that issue too. I am exaplaining here what I was doing and what I did to resolve this
Actually I was validating receipts with the app store according to the apple documentation

I am having a stranger problem which may be related.

I wrote a small app with Unity to test the inapp purchase process

1. The app works ok when tested on device using Xcode and sandbox testers setup on Apple Connect. Though will also see that behavior as mentioned in this thread, just can buy with no further popup to confirm.

2. When the app is tested through TestFlight, something strange started to happen. Some testers are ok and some are not (getting the purchase failure reason of Unknown). The only thing that is in common for those who are ok is they all using ios versoin < 13.4.1. except one.

3. I tried to push through the testflight beta review so that more people can try. The reviewer rejected the build because he is also getting the Unknown error. After explaining to him what I am trying to do, he approves the build. When this build is tested by more users, same thing happens, some are ok and some are not.

Привет, я Влад, core разработчик Adapty SDK для Android. Продолжаю серию статей про то, как внедрять внутренние покупки в приложение Google Play. Остальные посты можно найти по ссылкам:

Android in-app purchases, часть 4: коды ошибок от Billing Library и как не облажаться с тестированием. — Вы тут.

Сегодня мы поговорим о кодах ошибок, которые мы можем получить от Billing Library в методе getResponseCode().

Пример того, как мы передавали ошибки в свои колбэки, можно посмотреть в этой статье. С одной ошибкой мы уже знакомы по предыдущим статьям — это USER_CANCELED, когда пользователь закрывает диалог покупки, ничего не купив. Давайте познакомимся с остальными.

Коды ошибок

Начнем с самых простых ошибок – с говорящим названием ERROR (responseCode 6) и чуть более говорящим названием DEVELOPER_ERROR (responseCode 5). Для первого случая гугл пишет в документации «Fatal error during the API action», для второго – «Invalid arguments provided to the API». Например, я смог получить DEVELOPER_ERROR, когда для запроса querySkuDetailsAsync() в билдер в setType() передал пустую строку.

Но не всё так просто. Я пошел дальше и в методе launchBillingFlow() использовал измененный SkuDetails (вытащил json из SkuDetails реального продукта, поменял в нем productId и передал в конструктор новому SkuDetails). По сути это invalid argument, и я ожидал получить DEVELOPER_ERROR, но… получил ERROR.

Отдельного упоминания заслуживает текст, который показывается в диалоге в этом кейсе — сравните английский и русский вариант:


Это, конечно, был искусственный пример. Гораздо ближе к реальности кейс, когда гугл отклонил оплату. Если при тестировании покупок с тестовой карты, о чем мы расскажем в конце статьи, в диалоге покупки выбрать «test card, always declined», вернется также ошибка ERROR, но уже с адекватным текстом.

В третьей статье, где описывалась смена подписки, мы для одного из proration mode увеличили цену годовой подписки почти в 3 раза, но не сказали, какая там должна была быть ошибка, если бы мы этого не сделали. Исправляемся.

Так как там, получается, указан неправильный proration mode, по логике мы должны получить всё ту же DEVELOPER_ERROR. Но нет, мы получаем SERVICE_UNAVAILABLE (responseCode 2). Ее же мы получаем и если указать любое левое число в качестве proration mode (это int, а не enum, нас никто не остановит), и если указать неправильный purchaseToken. Смотрим в документацию про SERVICE_UNAVAILABLE – «Network connection is down». Так, стоп…

При этом еще мы видим интересный диалог.


Что еще любопытно – в кейсе с ERROR при закрытии диалога НЕ через кнопку «ОК» (то есть, теми способами, которые интерпретируются как возврат назад) в onPurchasesUpdated() пришло, собственно, ERROR, а в случае с SERVICE_UNAVAILABLE в аналогичном кейсе приходит USER_CANCELED (но если нажать «ОК» в диалоге, то мы, как и ожидали, получим SERVICE_UNAVAILABLE).

Ну и в случае с отсутствием интернета SERVICE_UNAVAILABLE тоже приходит, тут не соврали.

Вот остальные коды ошибок с небольшими комментариями, так сказать, honorable mentions.

BILLING_UNAVAILABLE (responseCode 3). Гугл поясняет, что «Billing API version is not supported for the type requested». Я смог воспроизвести эту ошибку, разлогинившись из Google-аккаунта, а также на Хуавее без Google Play Services. Возможно, она также воспроизведется на старых телефонах, где не обновляли Google Play.

SERVICE_DISCONNECTED (responseCode -1). Приложение иногда дисконнектится от сервиса Google Play. Это может произойти, если Play Store вдруг решит обновиться. Поэтому лучше перестраховаться и коннектиться перед каждым вызовом методов Billing Library, как в предыдущих статьях. А еще мы с гуглом советуем добавить какую-нибудь retry policy, если эта ошибка всё же придет в ответе.

SERVICE_TIMEOUT (responseCode -3). Название говорит само за себя — мы слишком долго ждали ответ от Google Play.

FEATURE NOT SUPPORTED (responseCode -2). В классе BillingClient есть пять констант FeatureType. Их доступность на данном устройстве можно проверять с помощью метода billingClient.isFeatureSupported(BillingClient.FeatureType.НужнаяФича). У меня на телефоне (Xiaomi Mi A2 Lite) FEATURE_NOT_SUPPORTED вернулось только для SUBSCRIPTIONS_ON_VR. При этом для IN_APP_ITEMS_ON_VR, как и для всех остальных фич, вернулось OK.

ITEM_NOT_OWNED (responseCode 8). Возникает при попытке законсьюмить покупку, которой у нас нет. Например, повторно после успешного консьюма.

ITEM_ALREADY_OWNED (responseCode 7). А тут наоборот – при попытке купить продукт, который у нас уже есть. В таком кейсе просто нужно обновить UI и сделать кнопку покупки некликабельной.

Самая популярная ошибка

Последняя и, наверное, самая популярная ошибка в начале пути внедрения in-app purchases — это ITEM_UNAVAILABLE (responseCode 4). Она говорит о том, что продукт недоступен для покупки, но не говорит, почему. А причины могут быть самые разные: от тестирования на неправильном аккаунте или неправильной сборке до покупки неактивированного продукта.

Вот чек-лист, что нужно сделать, чтобы избежать ее при тестировании:

Добавить в этот test track гугл-аккаунты тестировщиков, что особенно актуально для internal testing или закрытой альфы/беты. Там же будет ссылка в разделе How testers join your test, по которой тестировщики должны будут принять приглашение.

Покупать можно только активированный продукт. После создания продукта в Play Console есть кнопка activate, более детально процесс создания продукта мы описывали в первой статье.

Удостовериться, что тестирование на устройстве проходит с гугл-аккаунта, который является тестировщиком. Очевидный пункт, но бывает всякое, и это тоже нужно проверить, если вы получили такую ошибку.

applicationId сборки, с которой тестируется покупка, должно полностью совпадать с applicationId из Play Console. Это особенно важно для тех, у кого добавляется суффикс в дебажных сборках.

Добавить email-адреса тестировщиков в раздел Setup → License Testing в левом меню аккаунта (не приложения), чтобы они покупали продукты бесплатно с тестовой карты, а не с реальной. Еще один плюс, что подписки в данном случае будут иметь тестовую длительность. Не связано с этой ошибкой, но тоже полезное знание.

Заключение

Ошибки способны сильно усложнить работу, поэтому всегда важно понимать, как они могут возникнуть. Учитывая, сколько шагов нужно пройти, чтобы получить доступ к продуктам, проще всего словить ITEM_UNAVAILABLE. Поэтому я надеюсь, что мой чек-лист вам поможет.

Про Adapty

Для более простой работы с ошибками советую попробовать Adapty SDK для внедрения внутренних покупок в приложения. Кроме технической части, Adapty даёт много преимуществ:

Встроенная аналитика позволяет быстро понять основные метрики приложения.

Когортный анализ отвечает на вопрос, как быстро сходится экономика.

А/Б тесты увеличивают выручку приложения.

Интеграции с внешними системами позволяют отправлять транзакции в сервисы атрибуции и продуктовой аналитики.

Промо-кампании уменьшают отток аудитории.

Open source SDK позволяет интегрировать подписки в приложение за несколько часов.

Серверная валидация и API для работы с другими платформами.

Познакомьтесь подробнее с этими возможностями, чтобы быстрее внедрить подписки в своё приложение и улучшить конверсии.

Trying to purchase credits for game my daughter plays and keep getting a Samsung checkout error that the purchase can't be completed. We have restarted the phone, uninstalled then reinstalled the game, reset the phone and tried on a different samsung phone but still get the same error. We reached out to the app developer and was told the the issue is with the samsung payment system and reached out to Samsung support but have not gotten any resolution.

1 Solution

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

Try uninstalling the game and installing it through the Google Play Store. This should allow you to make the purchase the Play Store rather than the Galaxy Store.

Be sure to click " ✓ Accept as Solution" when you find an answer that works for you.

Please note, notification emails are a DO NOT REPLY address, you must log-in on the community page in order to respond.

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

Try uninstalling the game and installing it through the Google Play Store. This should allow you to make the purchase the Play Store rather than the Galaxy Store.

Be sure to click " ✓ Accept as Solution" when you find an answer that works for you.

Please note, notification emails are a DO NOT REPLY address, you must log-in on the community page in order to respond.

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎09-22-2020 08:07 PM in

I have the same error in Free Fire and Fortnite, so far only hapoen in app purchase, Samsung Support dont give any Fix to this, I was buying using samsung but after too many times I start getting this error message, it seems the samsung account is restricted to purchase for security purposes but the support dont eant to help to fix this 😞

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎09-23-2020 04:40 AM in

I don't think I'd call that a solution. It's a workaround. The problem for many people who are having this issue is that we have Samsung points that we'd like to use (I personally have about $90 worth), and this glitch makes them useless.

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎10-20-2020 09:10 PM in

Did you find the solution bro .

@userGrmcm0t9vE wrote:

Trying to purchase credits for game my daughter plays and keep getting a Samsung checkout error that the purchase can't be completed. We have restarted the phone, uninstalled then reinstalled the game, reset the phone and tried on a different samsung phone but still get the same error. We reached out to the app developer and was told the the issue is with the samsung payment system and reached out to Samsung support but have not gotten any resolution.

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎10-21-2020 04:13 AM in

unfortunately still having the issue. Called Samsung Support but I just keep getting the run around.
  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎12-04-2020 03:15 AM in

Just started having this issue any solution

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎02-26-2021 02:12 PM in

i am having the same issue. and not getting an answer

Has anyone figured this out?

SamsungQue

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

‎02-26-2021 02:32 PM in

An Accepted Solution has been marked and provided for this thread. The thread will now be locked for further replies. in hopes to keep the integrity of the thread from steering in a non-technical manner. If you have a separate concern, feel free to post again or send one of our moderators a private message with more details. Please note duplicate posts on similar subjects starting 2/1/21, will be removed to keep our community organized and make it easier for our users to find resolutions and needed content. Remember that if you do make a post, please include as many details about your symptoms as possible. Also, make sure that your title is a good summary of the overall situation that's occurring with your product. Thank you for being part of the community!

With some apps, you can buy additional content or services within the app. We call these "in-app purchases." Examples include a powerful sword in a game, a key that unlocks more features of an app, or virtual currency used for purchases.

If your in-app purchase doesn’t show up, doesn’t work or won’t download, you can:

  • Troubleshoot the issue on your own.
  • Contact the developer for support.
  • Request a refund.

If you're trying to make an in-app purchase but the transaction is declined or the payment won't go through, try to fix payment issues on Google Play.

Troubleshoot the issue on your own

If these steps don't fix your issue, contact the developer. It's the developers' responsibility to offer support for their apps and to make sure they work well for you.

Check your connectivity

Check that you have a WiFi or mobile data connection which is active and working. A simple way to do this is by searching the web. Click on this link to search Google for puppies. If you see information on puppies, your internet connection is probably not the issue.

If that search doesn’t work, connectivity might be a problem. Try to fix your connectivity issues.

Force stop, then reopen the app or game

If you haven't received an in-app item you bought, try closing and restarting the app or game you’re using.
  1. On your device, open the main Settings app .
  2. Tap Apps or Manage applications (depending on your device, this may be different).
  3. Tap the app you used to make your in-app purchase.
  4. Tap Force stop.
  5. Re-open the app you used to make your in-app purchase.
  6. Check if your item has been delivered.

Check the payment went through

If your payment didn’t go through properly you won’t receive the in-app purchase you tried to buy. Check if it went through using the Play Store app or Google Play on the web:

Use the Play Store app:

  1. On your Android phone or tablet, open the Google Play Store app .
  2. Tap Menu Account.
  3. Tap Purchase history to review your orders.

Use a web browser:

  1. On your computer, go to your Google Play account.
  2. Scroll down to Purchase history.
  3. Look for the in-app purchase.

Restart the device

Sometimes restarting the device can help fix in-app purchase issues. To restart:

  1. On your mobile device, hold down the power button.
  2. Tap Power off or Restart (depending on your device this text may be different).
  3. If needed, hold down the power button again to turn the device back on.
  4. Wait for the device to start back up.
  5. Re-open the app or game and check if the in-app purchase has been delivered.

Update the Play Store app

In-app purchases work best when you are running the latest version of the Play Store. To update the app:

  1. On your Android phone or tablet, open the Google Play Store app .
  2. Tap Menu SettingsBuild version or Play Store version.
    • Build version or Play Store version is usually at the bottom of the settings list.
  3. The app will update, or notify you that your version is up to date.

Make sure date and time are correct

If you have recently changed the date and time on your device, make sure the date and time are correct:

  1. On your Android phone or tablet, open your device's Settings app .
  2. Tap Date & time.
  3. Look for "Automatic date & time" and "Automatic time zone" and check if they’re switched on or off. Then follow the relevant steps below.

If "Automatic date & time" and "Automatic time zone" are turned off

  1. Turn on both the date & time and time zone settings.
  2. Wait a few minutes, and check to see if your problem is fixed.
  3. If it’s not, try restarting your device and check again.

If "Automatic date & time" and "Automatic time zone" are switched on

  • If both of these settings are on, the date and time probably isn’t your issue. Check your connectivity and restart your device, or try the other troubleshooting steps.

Contact the app's developer for support

If you're still having issues with an in-app purchase and want to give feedback or get help, you can contact the app's developer.

The app developer is the best place to:

  • Get help to fix an issue with an app or game.
  • Learn more about using an app.
  • Get an in-app purchase added to your account.
  • Ask about an in-app purchase that wasn’t delivered.
  • Get help with username and password sign in problems for specific apps.

Request a refund

Depending on the details of your purchase and issue, you may be able to get a refund. Find more information on returns and refunds on Google Play.

Читайте также: