Как открыть файл zbrush в блендере

Обновлено: 05.07.2024

GoZ-alike tools for simple ZBrush<->Blender interchange.

You can transfer:

  • Objects (only meshes)
  • Polypainting
  • UVs
  • Mask
  • Polygroup
  • Diffuse map
  • Normal map
  • Displacement map

First of all, GoZ for ZBrush must be installed!

Note: If you have a previous version, remove it via the Addon panel (unroll the GoB entry and remove it) before continuing.

  1. Extract the 'GoB_2-72.py' file somewhere outside of the zip file.
  2. In Blender, open the addon panel, then click the 'Install From Files. ' button at the bottom. Select the GoB_2-72.py file, this will install the addon inside the correct folder.
  3. Check the GoB box and save the User preferences to launch it at startup. Then click on the blue icon on the header (on top of Blender) to activate autoloading. The icon is green for autoloading activated.
  1. Put the 'Blender' folder directly inside the GoZApps folder at this path:
  • Windows: C:/Users/Public/Pixologic/GoZApps
  • Macintosh: /Users/Shared/Pixologic/GoZApps
  1. Launch ZBrush. In 'Preferences' -> 'GoZ', you should see the 'path to Blender' entry. This will create the config for Blender. Now you can select it to use GoZ with Blender. Check the GoZ manual to use it.

The addon adds two icons (the Brush Pinch icon and a blue icon) to the top info panel:

  • By clicking on the brush icon, you export the selected mesh objects into ZBrush.
  • By clicking on the Blue icon, you switch it to green and activate the autoloading mode. Latest objects are imported from GoZ.
  • Blender can not have two objects with the same name, but ZBrush can. So if you export several objects from ZBrush, check names or some objects will be missed.
  • From Blender you need to manually apply modifiers before exporting objects, in example if you do not apply the mirror modifier, you will have only one side of your object in ZBrush)
  • Polygroups inside ZBrush use faces for grouping. Blender uses vertices for grouping, so the script does some conversion. There are some bugs with polygroups, so you might lose them.
  • Same for polypainting, in Blender a vertex can have one color per face, but not in ZBrush.

This script was originally written by user "Stunton" and posted here on ZBrushCentral.

It was also posted on Blender's wiki in the Import/Export Addons category, with the author listed as "ODe".

Blender 3D — Свободный редактор 3D-графики

DELETED

DELETED запись закреплена

Кирилл Гуров


Кирилл Гуров

Кирилл Гуров


Кирилл Гуров

DELETED

Кирилл, а можно поподробнее? Просто в blender пока еще не очень хорошо определяюсь

Данил Захваткин


Данил Захваткин ответил DELETED

DELETED

Данил, ааа потом просто в zbrush? Тогда это просто , спасибо большое.

Данил Захваткин


Данил Захваткин ответил DELETED

DELETED

Андрей Руснак

DELETED

Андрей, спасибо большое, но по-моему я уже разобрался , но все равно скачаю если так действительно легче

Андрей Руснак

Должно быть удобно, одной кнопкной переносится много чего

You can transfer:
Objects (only meshes)
Polypainting
Показать полностью.
UVs
Mask
Polygroup
Diffuse map
Normal map
Displacement map

Как раз недавно, когда я решил таки плотно засесть за изучение 3D моделинга и конкретно скульптинга, вышло обновление для Blender, (около месяца назад). С Blender я ранее экспериментировал и пусть базово, но освоил, но вот даже не пробовал там скульптинг, т.к. тогда по нему не интересно было. Сейчас хочу нарисовать пару средней сложности персонажей. Теперь важно понять, стоит ли осваивать совершенно новый интерфейс и фишки ZBrush или сфокусироваться на более знакомом Blender?
Вариант "попробуй то и другое, а там реши", не очень подходит, ведь это не два И-Нет браузера сравнить, тут за 5 минут не решить.
Напишите, пожалуйста, кто пробовал то и другое, в чём плюсы и минусы обоих решений на ваш взгляд и объективно, (если есть данные).

Ещё необходимо учесть следующие моменты. В Blender проще навигация, в нем меньше кистей и инструментов, которые будут отвлекать на начальном этапе. Blender подойдёт лепить не слишком замысловатые формы, и в нем можно лепить все, но более сложные формы потребуют больше времени. В Zbrush сложный для новичков интерфейс, но зато в нем есть слои, можно загружать и создавать пользовательские кисти, например для волос, кольчуг, чешуи и т. д., там проще ставить персонажа в позу, есть автоматическая ретопология.

Если вы планируете специадизироваться именно на скульптурировании то лучше сразу Zbrush, если же вы просто любитель и интересно 3D в целом - то Blender.

Slavik_Kenny

Не многие знают, но у Браша есть еще бесплатный младший брат - Sculptris.
Минимальный набор кистей и очень простой интерфейс, может и его хватит если нет необходимости что-то очень сложное делать.

Zoominger

Фокусируйтесь на Блендере, коль знакомы.
Фишка в том, что нужно юзать то, что лучше всего подходит.

Да, я сейчас запустил скульптинг в Blender, реально намного привычней, понятней и проще.
Спасибо за ответ! =)

Slavik_Kenny

Zbrush - это лучший инструмент для скульптинга что есть на данный момент.
Я для основного моделирования использую МАХ, для скульптинга Браш, так что все-таки посоветую вам освоить хотя бы базовую работу в Браше, это никогда лишним не будет.

Vampireos

В 2020 году, Blender уже предпочтительнее. Если будете изучать не только скульпт.
Ну и мощность, точнее оперативы потребуется больше в сравнении с Збрашем.

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

mac4kent commented Oct 2, 2019

kromar commented Oct 2, 2019

mac4kent commented Oct 2, 2019

Same 3.0.9 did not made it update 3.0.10 yet.

kromar commented Oct 2, 2019

@mac4kent i did not change the version number, have you tried if it fixes the issue?

mac4kent commented Oct 2, 2019

Ok I will have to inspect when I get home from hospital. I will reply you back later.

image

@mac4kent i can not reproduce the freeze like you showed in the video. can you open blenders command line window and see if there are any errors when zbrush freezes?

mac4kent commented Oct 5, 2019

image

I just open Blender 2.81 beta and I don't see Toggle System Console

mac4kent commented Oct 5, 2019

I take test again again. When Blender 2.81 beta open.
zBrush 2019.1.2 open and create sphere and edit button and click Make PolyMesh3D button then draw to be change a little of sphere.
click GoZ button then go Blender 2.81 beta click Import button on top and wait for about 2 minutes cause appear.
THEN
zBrush draw change sphere a little then GoZ fast appear.

I just test myself.

First time take me 2 minutes until finally appear
second time fast appear.

kromar commented Oct 5, 2019

hm that is strange that it is that slow, i think i will need to do another profiling to see what takes so long.

mac4kent commented Oct 5, 2019

sure yes that strange. Take your time not hurry hehe.

mac4kent commented Oct 5, 2019

@OldSalty would you like to take some more test if you can found out like GoZ from zBrush first place make 2 min then GoZ again appear fast. if you want to. We can do other test some more later.

OldSalty commented Oct 7, 2019

I’m using the the updated version and I don’t have any serious issues yet. Just a couple problems with vertex colours I think when I’m using the new vertex colour attribute in 2.81. Other than that the new version fixed all issues for me.

mac4kent commented Oct 7, 2019

schroef commented Nov 2, 2019

image

I just open Blender 2.81 beta and I don't see Toggle System Console

Are you on OSX or linux? I dont know about Linux. But for OSX you need to open blender by using the terminal to get the console.
You can do so by right clicking on the app > Show Package Contents > Contents > MacOs > Blender. Now open that file, first terminal will open and then a Blender instance. Now the terminal window is the console window. So all errors you see in the Terminal come from Blendr.

What i did with a couple blender versions is drag that blender file inside the app to the dock. That way it acts as a shortcut to open Blender with a console window.

You can also use this path inside terminal and press return/enter
/Applications/blender-280/Blender.app/Contents/MacOS/Blender

kromar moved this from Evaluation to In progress in GoB Nov 2, 2019

mac4kent commented Nov 3, 2019

This is my first time you explain me I have difficult understand your explain so I process there terminal.

Last login: Sun Nov 3 01:58:49 on ttys000

kentdavis$ /Applications/Blender.app/Contents/MacOS/Blender
Read prefs: /Users/kentdavis/Library/Application Support/Blender/2.82/config/userpref.blend
found bundled python: /Applications/Blender.app/Contents/Resources/2.82/python
module changed on disk: '/Applications/Blender.app/Contents/Resources/2.82/scripts/addons/object_print3d_utils/init.py' reloading.
Registered Carver
Registered Power Sequencer with 3 modules
gob updater verbose is enabled
gob Updater: Read in JSON settings from file
Info: Deleted 3 object(s)

Enabling GOZ background listener
Importing: ('/Users/Shared/Pixologic/GoZProjects/Default/PM3D_Sphere3D_1.GoZ', 'PM3D_Sphere3D_1')
tags: b'\x89\x13\x00\x00'
tags: b"\x11'\x00\x00"
tags: b'!N\x00\x00'
tags: b'\xb9\x88\x00\x00'
unknown tag:b'B\x9c\x00\x00'
try to skip it.
Info: Done
Saved session recovery to '/var/folders/lw/318hqz2x21b87m655jphz2zw0000gn/T/quit.blend'

Blender quit
Kents-iMac:

mac4kent commented Nov 3, 2019

I have difficult understand your explain so I follow your direct.
Terminal there
Last login: Sun Nov 3 01:58:49 on ttys000

Читайте также: