Tentative в outlook что это

Обновлено: 06.07.2024

I receive quite a lot of meeting invitations in my line of work but luckily I don’t have to attend all of them.

However, Outlook automatically accepts these meeting requests as “Tentative” and adds them to my calendar. This makes my Calendar look unnecessarily busy and also often confuses others who check my schedule.

Can I somehow prevent meetings from automatically being added as Tentative to my Calendar?

By default, Outlook will indeed automatically process your meeting requests so these time-slots are reserved on your Calendar as Tentative.

This is to prevent others from booking the same time-slot before you have processed an earlier sent meeting request.

While this is a good default setting for most, for others this indeed might be Outlook trying to be too smart.

Unfortunately, to reliably process the requests at server level, you can’t disable this behavior for Exchange accounts but you can hide them from your Calendar view instead.

You can however disable this behavior when you are using a POP3 or IMAP account.

Hide Tentative appointments from your Calendar View

If your Calendar is filled with Tentative appointments, you could clear it up by hiding the Tentative appointments. There are actually 2 different type of Tentative appointments you can filter on;

  • Meeting invitations that you haven’t responded to and were automatically added to your Calendar as Tentative.
    These will show as transparent appointments with diagonal stripes in front of the meeting details.
  • Meeting invitations you have responded to as Tentative yourself.
    These will show as normal appointments with diagonal stripes in front of the meeting details.

Visual difference: Automatically accepted as Tentative VS. Accepted as Tentative yourself


Left: Automatically accepted as Tentative.
Right: Responded to tentatively accept.

You probably only want to filter out the first, but you can do both as well.

  1. In your Calendar, select the View tab.
  2. Click on: View Settings.
  3. Click on: Filter…
  4. Select the tab: Advanced.
  5. Add the following criteria:
    • Field: Meeting Status
    • Condition: not equal to
    • Value: Not yet responded

Click on: Add to List.

Hide automatically added Tentative appointments on your Calendar.


Hide automatically added Tentative appointments on your Calendar.

  • Field: Meeting Status
  • Condition: not equal to
  • Value: Tentatively accepted

Click on: Add to List

Hide all Tentative appointments on your Calendar.


Hide all Tentative appointments on your Calendar.

Please note that:

  • People who are looking at your availability will still see all your Tentative appointments.
  • There is no option to hide all Tentative appointments in the Calendar apps on iOS, Android, Windows 10 and Outlook on the Web.
  • Tentative appointments will still have a reminder enabled.

POP3 and IMAP: Tracking options

When you are using a POP3 or IMAP account, the automatic processing of meeting requests can be controlled via your Tracking options.

  • File-> Options-> Mail-> Tracking-> disable: Automatically process meeting requests and responses to meeting requests and polls

While disabling this option will prevent time-slots from being booked automatically as Tentative, it also requires you to manually process any responses that you get to your invitations and polls.

In order to process the received responses, it is sufficient to view the response in the Reading Pane or to open the response via a double click.

Tracking options - Automatically process meeting requests and responses to meeting requests and polls


Tracking options allow you to automatically process certain responses and requests.

Note: Even though a meeting request will no longer be automatically added as Tentative to your Calendar upon receiving, it will still be added as Tentative as soon as you select the meeting request in your message list.

Extra Tip!
Disabling this option can also come in handy when you receive a lot of spam messages in the form of meeting requests.

Планирование собрания

Создайте приглашение на собрание одним из следующих способов.

Команда "Создать собрание" на ленте

Добавьте участников одним из двух способов:

Добавьте участников в строку Кому приглашения на собрание и перейдите к действию 4.

Если вы применяете учетную запись Microsoft 365 или Exchange, воспользуйтесь помощником по планированию, чтобы просмотреть расписания участников.

В помощнике по планированию либо щелкните поле под своим именем и введите имя или электронный адрес участника, либо нажмите кнопку Добавить участников, чтобы открыть свою адресную книгу.

Щелкните значок рядом с именем участника в помощнике по планированию, чтобы пометить конкретного участника как обязательного участника ,необязательного участника или ресурс. Когда вы начнете вводить имя участника, Outlook предложит рекомендации на основе того, с кем вы недавно проводили собрания или переписывались. Выберите имя из списка, чтобы добавить участника.

Добавьте тему собрания, время начала и окончания, а также место.

В Outlook 2016 и Outlook для Microsoft 365 вы можете начать вводить название места, например Кафе Fourth Coffee или Конференц-зал 23, и Outlook будет искать соответствующие места. Щелкните один из предложенных вариантов, чтобы выбрать это место, или продолжайте ввод, чтобы указать другое расположение.

Совет: Если вы используете учетную запись Microsoft Exchange или учетную запись электронной почты Microsoft 365, щелкните Помощник по планированию и нажмите Поиск комнаты, чтобы проверить доступность и зарезервировать помещения. Дополнительные сведения см. в статье Использование помощника по планированию и поиска помещений для собраний в Outlook.

Чтобы вложить файл в приглашение на собрание, в меню Вставка нажмите Вложить файл и выберите файл, который нужно добавить.

Применяйте Outlook Mobile вместе с Outlook для ПК, чтобы воспользоваться дополнительными возможностями.

Если вы используете Outlook для iOS, ваше мобильное устройство может напомнить, когда вам нужно выйти, чтобы не опоздать на встречу.

Включение функции "Пора выходить"

В Outlook для iOS выберите Параметры > Пора выходить.

Выберите поддерживаемую учетную запись и с помощью ползунка включите функцию "Пора выходить".

Запрет участникам на пересылку собрания

Если вы используете Microsoft 365, вы можете запретить участникам пересылать приглашение на собрание другим людям. Эта новая возможность доступна пользователям Актуального канала после обновления до версии 1808.

Дополнительные сведения см. в статье Запрет на пересылку собрания.

Щелкните Собрание > Повторение.

Примечание: Чтобы запланировать регулярное повторение собрания, нажмите клавиши CTRL+G.

Выберите параметры шаблона повторения и нажмите кнопку ОК.

Примечание: Когда к приглашению на собрание будет добавлено расписание повторений, название вкладки Собрание изменится на Ряд собраний.

Добавление пользователя в существующее собрание

Вы можете добавить другого участника в существующее собрание.

Если вы являетесь владельцем собрания:

Дважды щелкните собрание, чтобы открыть его, а затем с помощью строки Кому или помощника по планированию добавьте одного или нескольких пользователей в собрание.

Если вы не являетесь владельцем собрания:

Откройте приглашение на собрание. В группе Ответить на ленте выберите Ответить, а затем — Переслать. Добавьте одного или нескольких получателей в приглашение на собрание.

Раннее завершение собраний

Если вы используете Outlook для Microsoft 365, теперь вы можете настроить Outlook на завершение собраний на несколько минут раньше. Это поможет вам выделить время на перемещение между собраниями. Вы можете выбрать другую длительность для собраний продолжительностью менее и более одного часа.

Выберите Файл > Параметры > Календарь > Параметры календаря

Установите флажок Заканчивать встречи и собрания раньше.

С помощью раскрывающегося списка выберите количество минут для собраний длительностью менее одного часа или длительностью один час и больше, затем нажмите ОК.

Пользователь испытывает один или оба следующих симптома в Outlook:

В этом сценарии у пользователя нет делегирования.

Причина

Решение

Чтобы устранить эту проблему, начните с следующих действий в разрешении 1. В зависимости от сценария может потребоваться использовать действия в разрешении 2. Вы не будете знать, какое решение применимо к пользователю, пока не начнете устранять неполадки с помощью действий в разрешении 1.

Точные действия зависят от версии используемого средства MFCMAPI. Используйте осторожность при изменении почтовых ящиков с помощью MFCMAPI. Неправильное использование этого средства может привести к повреждению почтового ящика.

Разрешение 1

Выберите режим пользователя в режиме Outlook, а затем выберите ОК.

Если у пользователя нет профиля режима в Интернете, создайте профиль. Или в меню Tools выберите Параметры, а затем убедитесь, что при вызове флажка OpenMsgStore используйте флаг MBD_ONLINE и флажок Use the MAPI_NO_CACHE при вызове флажка OpenEntry.

В списке дважды щелкните основной почтовый ящик пользователя.

В новом окне, отображаемом в меню MDB, указать отображение, а затем выбрать таблицу папки "Получение".

В окне посмотрите на IPM. РАСПИСАНИЕ. MEETING. Затем сделайте одно из следующих:

  • Если IPM. РАСПИСАНИЕ. MEETING не присутствует, перейдите к разрешению 2.
  • Если IPM. РАСПИСАНИЕ. MEETING присутствует, перейдите на шаг 8 этой процедуры.

Расширение контейнера Root.

Щелкните правой кнопкой мыши Расписание, выберите Расширенный, а затем выберите папку Set Receive.

Введите IPM. РАСПИСАНИЕ. MEETING в поле.

Выберите ассоциацию Удаление и выберите ОК.

Повторите шаг 6 и 7, чтобы убедиться, что IPM. РАСПИСАНИЕ. Ассоциация MEETING удаляется из списка.

Проверьте, может ли пользователь получать ответы на собрания и запросы на собрания в своем почтовом ящике.

Разрешение 2

Выберите режим пользователя в режиме Outlook, а затем выберите ОК.

Если у пользователя нет профиля режима в Интернете, создайте профиль. Или в меню Tools выберите Параметры, а затем убедитесь, что при вызове флажка OpenMsgStore используйте флаг MBD_ONLINE и флажок Use the MAPI_NO_CACHE при вызове флажка OpenEntry.

В списке дважды щелкните основной почтовый ящик пользователя.

Расширение контейнера Root, а затем расширение верхней части магазина сведений.

Щелкните правой кнопкой мыши входящие, а затем выберите открытую таблицу связанного контента.

Проверьте, имеет PR_RULE_MSG_PROVIDER ли свойство значение интерфейса Schedule+ EMS.

Проверьте, может ли пользователь получать ответы на собрания и запросы на собрания в своем почтовом ящике.

A user experiences one or both the following symptoms in Outlook:

  • The user doesn't receive meeting requests in their inbox. However, the meetings appear in the user's calendar as Tentative.
  • When the user creates a meeting request, the user doesn't see meeting responses from attendees. However, tracking information for the meeting is updated in the user's calendar.

In this scenario, the user does not have a delegate set up.

Cause

This issue occurs if the meeting requests were processed incorrectly in the user's mailbox and they get delivered to the user's Deleted Items folder instead of the Inbox folder or the meeting requests were processed incorrectly as if a delegate was set up.

Resolution

To resolve this issue, start by following the steps in resolution 1. Depending on the scenario, you may have to use the steps in resolution 2. You will not know which solution applies to the user until you start troubleshooting by using the steps in resolution 1.

The exact steps will vary based on the version of the MFCMAPI tool that you're using. Use caution when you modify mailboxes by using MFCMAPI. Using this tool incorrectly can cause permanent damage to a mailbox.

Resolution 1

On the Session menu, select Logon.

Select the user's online mode Outlook profile, and then select OK.

If the user doesn't have an online mode profile, create a profile. Or, on the Tools menu, select Options, and then make sure that both the Use the MBD_ONLINE flag when calling OpenMsgStore check box and the Use the MAPI_NO_CACHE flag when calling OpenEntry check box are selected.

In the list, double-click the user's primary mailbox.

In the new window that appears, on the MDB menu, point to Display, and then select Receive folder table.

In the window, look for IPM.SCHEDULE.MEETING. Then, do one of the following:

  • If IPM.SCHEDULE.MEETING is not present, go to resolution 2.
  • If IPM.SCHEDULE.MEETING is present, go to step 8 of this procedure.

Expand the Root container.

Right-click Schedule, select Advanced, and then select Set Receive Folder.

Enter IPM.SCHEDULE.MEETING in the box.

Select Delete Association, and then select OK.

Repeat step 6 and 7 to make sure that the IPM.SCHEDULE.MEETING association is removed from the list.

Test to see whether the user can receive meeting responses and meeting requests in their inbox.

Resolution 2

On the Session menu, select Logon.

Select the user's online mode Outlook profile, and then select OK.

If the user doesn't have an online mode profile, create a profile. Or, on the Tools menu, select Options, and then make sure that both the Use the MBD_ONLINE flag when calling OpenMsgStore check box and the Use the MAPI_NO_CACHE flag when calling OpenEntry check box are selected.

In the list, double-click the user's primary mailbox.

Expand the Root container, and then expand Top of Information Store.

Right-click Inbox, and then select Open Associated Contents Table.

In the upper part of the window, scroll to locate the Message Class column.

Select Message Class to sort the Message Class column.

Check whether the PR_RULE_MSG_PROVIDER property has a value of Schedule+ EMS Interface.

In the upper part of the window, delete messages whose PR_RULE_MSG_PROVIDER property has a value of Schedule+ EMS Interface.

Test to see whether the user can receive meeting responses and meeting requests in their inbox.

Читайте также: