Intel r trusted execution engine interface обновить драйвер

Обновлено: 07.07.2024

  • Intel Communities
  • Product Support Forums
  • Graphics
  • Intel(R) Trusted Execution Engine Interface - Problem

Intel(R) Trusted Execution Engine Interface - Problem

  • Отметить как новое
  • Закладка
  • Подписаться
  • Отключить
  • Электронная почта другу

I recently made a clean install of windows 10 from a usb. When I then go to the device manager, it says the Intel(R) Trusted Execution Engine Interface can not start. Have tried to update the driver but it says it is the lastest and to reinstall windows but nothing has helped. Is not so fed up with computers so help is appreciated.

I do not know if this is the right thread to post this qustion in. Thank you.

Model: Asus E403SA

Driver Version: 2.0.0.1067

Error Message: This device can not start. (Code 10), STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE

  • Отметить как новое
  • Закладка
  • Подписаться
  • Отключить
  • Электронная почта другу

I understand that you are getting an issue with the Intel ® Trusted Execution Engine Interface.

Regarding this, I would like to mention that this driver is provided by the different manufacturers after it has been customized to work with your system. In this case, what I can recommend you to do is the following:

1 - Download the "Intel(R) Trusted Execution Engine Interface" driver located under "Others" in the link below:

*Please be aware that the content on that site is not controlled by Intel*. This information is offered for your convenience and should not be viewed as an endorsement by Intel* for the merchants or services offered there.*

2 - Disconnect the system from the internet.

3 - Go to device manager and uninstall the driver that is currently installed.

4 - Reboot the system and then reinstall the driver downloaded previously.

5 - Reboot the system again and then check if the error persists.

If this does not solve the problem then I would recommend you to get in contact with Asus* for more assistance with this driver.

При этом загрузке устанавливается Механизм доверенного исполнения Intel® и встроенное ПО.

Лицензия на использование программного обеспечения Intel

Для скачивания этого файла Intel требует принять лицензионное соглашение. Хотите пересмотреть свое решение? Скачивание файла начнется автоматически. если скачивание не начинается, скачайте его вручную

Файлы, доступные для скачивания

  • Windows 10, 64-bit*
  • Размер: 73.7 MB
  • SHA1: CDAC9CB8091A0C67C03CB7E28544009489B0CD6D

Подробное описание

Цель

Устанавливает драйвер Механизм доверенного исполнения Intel® (Intel® TXE) и встроенное ПО. Драйвер Intel TXE необходим для работы функций безопасной загрузки и безопасности платформы.

Не уверены, что это подходящий драйвер для вашего устройства Intel® NUC?

Запустите Приложение Intel® Driver & Support Assistant для автоматического обнаружения обновлений драйверов.

Этот скачиваемый файл подходит для нижеуказанных видов продукции.

  • Набор Intel® NUC 8 Rugged NUC8CCHKR
  • Комплект Intel® NUC NUC6CAYH
  • Комплект Intel® NUC NUC6CAYS
  • Системная плата Intel® NUC NUC8CCHB
  • Системная плата Intel® NUC 8 Rugged NUC8CCHBN
  • Комплект Intel® NUC 8 Rugged NUC8CCHKRN

Автоматическое обновление драйвера и программного обеспечения

Идентифицируйте свою продукцию и установите обновления драйверов Intel® и ПО для вашей ОС Windows*.

Содержание данной страницы представляет собой сочетание выполненного человеком и компьютерного перевода оригинального содержания на английском языке. Данная информация предоставляется для вашего удобства и в ознакомительных целях и не должна расцениваться как исключительная, либо безошибочная. При обнаружении каких-либо противоречий между версией данной страницы на английском языке и переводом, версия на английском языке будет иметь приоритет и контроль. Посмотреть английскую версию этой страницы.

Для работы технологий Intel может потребоваться специальное оборудование, ПО или активация услуг. // Ни один продукт или компонент не может обеспечить абсолютную защиту. // Ваши расходы и результаты могут отличаться. // Производительность зависит от вида использования, конфигурации и других факторов. // См. наши юридические уведомления и отказ от ответственности. // Корпорация Intel выступает за соблюдение прав человека и избегает причастности к их нарушению. См. Глобальные принципы защиты прав человека в корпорации Intel. Продукция и программное обеспечение Intel предназначены только для использования в приложениях, которые не приводят или не способствуют нарушению всемирно признанных прав человека.

Success! Subscription added.

Success! Subscription removed.

Sorry, you must verify to complete this action. Please click the verification link in your email. You may re-send via your profile.

Intel(R) Trusted Execution Engine Interface - Problem

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

I recently made a clean install of windows 10 from a usb. When I then go to the device manager, it says the Intel(R) Trusted Execution Engine Interface can not start. Have tried to update the driver but it says it is the lastest and to reinstall windows but nothing has helped. Is not so fed up with computers so help is appreciated.

I do not know if this is the right thread to post this qustion in. Thank you.

Model: Asus E403SA

Driver Version: 2.0.0.1067

Error Message: This device can not start. (Code 10), STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE

  • Mark as New
  • Bookmark
  • Subscribe
  • Mute
  • Email to a Friend

I understand that you are getting an issue with the Intel ® Trusted Execution Engine Interface.

Regarding this, I would like to mention that this driver is provided by the different manufacturers after it has been customized to work with your system. In this case, what I can recommend you to do is the following:

1 - Download the "Intel(R) Trusted Execution Engine Interface" driver located under "Others" in the link below:

*Please be aware that the content on that site is not controlled by Intel*. This information is offered for your convenience and should not be viewed as an endorsement by Intel* for the merchants or services offered there.*

2 - Disconnect the system from the internet.

3 - Go to device manager and uninstall the driver that is currently installed.

4 - Reboot the system and then reinstall the driver downloaded previously.

5 - Reboot the system again and then check if the error persists.

If this does not solve the problem then I would recommend you to get in contact with Asus* for more assistance with this driver.

Читайте также: